Roken in de klas

Verscheidene leraren roken tijdens de lessen. Het nadeel hiervan is, dat het miljeu, met name de lucht in de klas verpest wordt. Ook tijdens de proefwerken wordt er door veel leraren gerookt. Er zijn leerlingen die zich dan niet geheel kunnen concentreren.
Wij, schoolmiljeugroep, verzoeken de leraren dan ook om tijdens de lessen niet te roken. Zij moeten toch het goede voorbeeld geven! Tegen leraren die ook na dit verzoek door blijven roken voeren wij akties. Je kunt bijvoorbeeld  een wit doekje (gemaakt uit een oud laken, door elastiek op zijn plaats gehouden – een soort gasmasker dus -) voor je mond houden zodra de leraar een cigaret opsteekt. Natuurlijk moet je, alvorens deze aktie te voeren, de leraar vragen of hij zijn cigaret uit wil doen.

Uit: De Bel, 1972

Volg ons op social-media

Deel oude foto’s en verhalen op Facebook of kom weer in contact met die oude schoolvriend of vriendin.

Je kunt Reunisten Drachtster Lyceum ook volgen op YouTube en Instagram: @reunie_dl