Veranderende leerlingen

“Toen ik hier begon waren leerlingen over het algemeen breder geïnteresseerd. Ze hadden meer oog voor het maatschappelijk gebeuren. Dat interesseert de huidige generatie geen lor. Die is veel min der geëngageerd en heeft meer oog voor mode of spelletjes op televisie. Als je toch ziet hoe welvarend ze tegenwoordig uitgedost zijn.”

“Het Drachtster Lyceum was en is een plattelandsschool. Men is hier serieus en wars van kapsones en snobisme. Wel is men over het algemeen te bescheiden , nu nog, en te ingehouden. Slechts weinigen durven de confrontatie aan te gaan. In de afgelopen vijfentwintig jaar is de gemiddelde leerling wel verwender,  maar niet gebekter geworden.

Evers, leraar Nederlands in jubileumboek 1994

Volg ons op social-media

Deel oude foto’s en verhalen op Facebook of kom weer in contact met die oude schoolvriend of vriendin.

Je kunt Reunisten Drachtster Lyceum ook volgen op YouTube en Instagram: @reunie_dl